Początek strony
Wróć na początek strony Alt+0
Przejdź do wyszukiwarki Alt+1
Przejdź do treści głównej Alt+2
Przejdź do danych kontaktowych Alt+3
Przejdź do menu górnego Alt+4
Przejdź do menu lewego Alt+5
Przejdź do menu dolnego Alt+6
Przejdź do mapy serwisu Alt+8
Menu wysuwane
Herb podmiotu Biuletyn Informacji Publicznej Gmina Gidle
Menu góra
Strona startowa Organy Wójt Gminy Kompetencje
Poleć stronę

Zapraszam do obejrzenia strony „Kompetencje, menu 41 - BIP - Gmina Gidle”

Zabezpieczenie przed robotami.
Przepisz co drugi znak, zaczynając od pierwszego.

P ) # @ % R F 3 - 0 A w s f d A P # @ :

Pola oznaczone są wymagane.

Treść główna

Kompetencje

Kompetencje

Wójt będąc organem wykonawczym gminy wykonuje uchwały rady gminy i zadania gminy określane przepisami prawa, a także kieruje sprawami bieżącymi oraz reprezentuje gminę na zewnątrz. Wójt jest kierownikiem urzędu gminy, przy pomocy którego wykonuje swoje zadania.

Do zadań wójta należy w szczególności:

  • przygotowywanie projektów uchwał rady gminy, 
  • określanie sposobu wykonywania uchwał,
  • gospodarowanie mieniem komunalnym, 
  • wykonywanie budżetu,
  • zatrudnianie i zwalnianie kierowników gminnych jednostek organizacyjnych.
  • kierowanie bieżącymi sprawami gminy; 
  • reprezentowanie gminy na zewnątrz i prowadzenie negocjacji w sprawach administracji publicznej; 
  • nadzorowanie realizacji budżetu; 
  • podejmowanie czynności należących do kompetencji rady na podstawie art. 40 ust. 3 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie terytorialnym w sprawach nie cierpiących zwłoki, związanych z bezpośrednim zagrożeniem interesu publicznego, zagrażających życiu lub zdrowiu oraz dla zapewnienia porządku, spokoju i bezpieczeństwa publicznego; 
  • wydawanie decyzji indywidualnych w sprawach z zakresu administracji publicznej; 
  • udzielanie pełnomocnictwa w sprawach należących do jego wyłącznej kompetencji; 
  • nadzorowanie realizacji zadań zleconych z zakresu administracji rządowej i utrzymywanie kontaktów z przedstawicielami terenowych organów tej administracji; 
  • wykonywanie uprawnień zwierzchnika służbowego w stosunku do pracowników urzędu i kierowników gminnych jednostek organizacyjnych; 
  • przedkładanie radzie gminy i jej komisjom projektów uchwał; 
  • wykonywanie zadań szefa obrony cywilnej gminy; 
  • wydawanie zarządzeń związanych z funkcjonowaniem urzędu. 

Metryka

sporządzono
2018-02-23 przez Borowik Mariusz
udostępniono
2018-02-23 00:00 przez Borowik Mariusz
zmodyfikowano
2018-02-23 10:03 przez INTERmedi@ Administrator
zmiany w dokumencie
ilość odwiedzin
1635
Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.