Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności.
Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.
x
Biuletyn Informacji Publicznej
Gmina Gidle
»   obsługa      »   wyszukiwanie zaawansowane
Znajdujesz się w: strona główna  / MENU GŁÓWNE  / Urząd  / Struktura organizacyjna  / Skarbnik  / Kompetencje
    powiadom znajomego   drukuj stronę   wersja podstawowa       A- A A+
 Kompetencje Kompetencje

Do zadań skarbnika należy :

  1. opracowywanie projektu budżetu gminy i szczegółowego planu dochodów i wydatków budżetu zgodnie z zasadami określonymi przepisami ustawy o finansach publicznych ;
  2. nadzorowanie wykonywania zadań realizowanych z budżetu gminy ;
  3. prowadzenie rachunkowości zgodnie z obowiązującymi przepisami ;
  4. dokonywanie okresowej analizy wykonywania budżetu i na bieżąco informowanie wójta o jego realizacji;
  5. wnioskowanie w sprawie zmian w budżecie i przygotowywanie projektów uchwał w tym zakresie ;
  6. nadzór nad zachowaniem równowagi budżetowej ;
  7. badanie zasadności i celowości wydatków budżetowych ;
  8. zapewnianie pod względem formalno-finansowym prawidłowości zawieranych umów oraz ich realizacji ;
  9. zapewnianie terminowego ściągania należności i dochodzenia roszczeń spornych oraz spłaty zobowiązań ;
  10. opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych, wydawanych przez wójta dotyczących prowadzenia rachunkowości, a w szczególności :
    1. zakładowego planu kont,
    2. zakładowego planu obiegu dokumentów,
    3. zasad prowadzenia i rozliczania inwentaryzacji,
  11. kontrasygnowanie dokumentów stanowiących podstawę do wydawania środków finansowych oraz innych świadczeń majątkowych;
  12. informowanie rady o odmowie złożenia kontrasygnaty, względnie o sytuacji, która taka odmowę mogła spowodować;
  13. dokonywanie kontroli wykorzystania środków budżetowych w jednostkach podporządkowanych gminie;
  14. sporządzanie sprawozdań okresowych i rocznych z wykonania budżetu gminy lub innych sprawozdań i zestawień ;
  15. zapewnienie prawidłowego obiegu dokumentów finansowych w urzędzie;
  16. przygotowywanie dokumentacji do kredytów krótko i długoterminowych ;
  17. przekazywanie pracownikom gminy wytycznych do opracowania projektu budżetu ;
  18. zapewnienie ochrony mienia komunalnego (ubezpieczenia) ;
  19. wykonywanie innych zadań przewidzianych odrębnymi przepisami prawa oraz poleceń i czynności zleconych przez wójta ;
  20. współpracowanie z Regionalną Izbą Obrachunkową i Urzędem Skarbowym w swoim zakresie działania.


data wytworzenia2018-02-23
data udostępnienia2018-02-23
sporządzone przezBorowik Mariusz
opublikowane przezBorowik Mariusz
ilość odwiedzin24
rejestr zmianzobacz »
Gmina Gidle, ul. Pławińska 22, 97-540 Gidle, tel.: 34 32 72 027, fax: 34 32 72 111, ug@gidle.pl, www.gidle.pl
Przydatne informacje
Prawo
Nasz urząd
»  Kontakt
»  BIP
Władze
»  Sejm
»  Senat
»  Premier
Poprawny XHTML 1.0 Transitional Poprawny arkusz CSS Poprawne kodowanie UTF-8
projekt i hosting INTERmedi@