Początek strony
Wróć na początek strony Alt+0
Przejdź do wyszukiwarki Alt+1
Przejdź do treści głównej Alt+2
Przejdź do danych kontaktowych Alt+3
Przejdź do menu górnego Alt+4
Przejdź do menu lewego Alt+5
Przejdź do menu dolnego Alt+6
Przejdź do mapy serwisu Alt+8
Menu wysuwane
Herb podmiotu Biuletyn Informacji Publicznej Gmina Gidle
Menu góra
Strona startowa Przydatne informacje Rejestr zmian
Poleć stronę

Zapraszam do obejrzenia strony „Start - Zawiadomienie o zgromadzeniu w dniu 10 września 2023 r. - Rejestr zmian, rejestr 1176, menu 9, artykuł 1176 - BIP - Gmina Gidle”

Zabezpieczenie przed robotami.
Przepisz co drugi znak, zaczynając od pierwszego.

P ) # @ % R F 3 - 0 A w s f d A P # @ :

Pola oznaczone są wymagane.

Treść główna

Rejestr zmian

Publikacja aktualności 'Postanowienie Wójta Gminy Gidle o braku potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko'

Gidle, dnia 29.07.2019r.

GKO 6220.1, 3 . 2019  

POSTANOWIENIE

 

Na  podstawie  art.  123 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r., Kodeks postępowania administracyjnego ( Dz. U.  z 2018r.,  poz. 2096 ze zm.)  oraz art. 63 ust. 1,   a także ust. 3   ustawy z dnia 3 października  2008r., o udostępnianiu informacji   o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa  w ochronie  środowiska  oraz  o ocenach  oddziaływania na środowisko (Dz. U. z   2018r.,  poz. 2081 ze zm.) zgodnie z  §  3 ust. 1  pkt 81 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010r.,    w  sprawie  przedsięwzięć  mogących znacząco oddziaływać na środowisko (t.j. Dz. U.  z 2016r., poz. 71), w związku z  wnioskiem złożonym przez   inwestora:  Pani Katarzyna  Jaros  - Firma  Handlowo – Usługowa STALKOZ  Graby 15, 97 – 540 Gidle dla  przedsięwzięcia  p.n.: „zbieraniu odpadów ,  w tym  złomu zlokalizowanego  w gminie  Gidle, w  obrębie  ewidencyjnym Graby na części działki nr  ewid.  143/ 1” ,  gmina Gidle,  powiat radomszczański woj. łódzkie,

 

Postanawiam:

 iż dla przedsięwzięcia pn.: „zbieraniu odpadów ,  w tym  złomu zlokalizowanego  w gminie  Gidle, w  obrębie  ewidencyjnym Graby na części działki  nr  ewid.  143/ 1” gmina Gidle,  powiat radomszczański woj. łódzkie nie istnieje   potrzeba  przeprowadzenia oceny  oddziaływania na środowisko.

 

Uzasadnienie 

Po przeanalizowaniu  całości  dokumentacji w  tym  karty informacyjnej przedsięwzięcia  Wójt Gminy Gidle stwierdził, iż na  podstawie  przedstawionej  dokumentacji  możliwe  jest  wydanie  przedmiotowego postanowienia.

            Planowana  inwestycja zgodnie z § 3  ust. 1  pkt 81  rozporządzenia  Rady Ministrów  z dnia 9 listopada  2010r.,  w sprawie   przedsięwzięć  mogących znacząco oddziaływać  na środowisko kwalifikuje  się  jako przedsięwzięcie  „ punkty do zbierania  lub  przeładunku złomu” w związku z czym  należy  do przedsięwzięć  mogących  potencjalnie znacząco oddziaływać  na środowisko, dla  których  wykonanie  raportu może  być  wymagane.

            Wójt Gminy Gidle  uwzględniając  łącznie  uwarunkowania  uznał, iż  nie jest konieczne  przeprowadzenie  oceny  oddziaływania  dla  przedmiotowego  przedsięwzięcia  na  środowisko uzasadniając  to  w przedstawiony  sposób:

Planowane do realizacji przedsięwzięcie  polegać  będzie na  budowie  punktu zbierania  odpadów, w tym złomu, zlokalizowany  na części działki nr  ewid.  143/1 – obręb  Graby o powierzchni ok.  2361 m². W punkcie  zbierania  odpadów , w  tym złomu, zbieranych będzie  25 rodzajów  odpadów – przede wszystkim szeroko pojęty złom, a  także  zużyty sprzęt  elektryczny i elektroniczny oraz  baterie  i akumulatory.

            Planowane  do  realizacji przedsięwzięcie  usytuowane  będzie  w sąsiedztwie:

- od zachodu  - budynku mieszkalnego  i terenów  rolnych,

- od północy  - terenów  rolnych,

- od wschodu  - budynku mieszkalnego i terenów  rolnych, 

-od południa  - drogi  i dalej  budynku mieszkalnego.

W trakcie  realizacji  przedmiotowego przedsięwzięcia  część  działki  pod nią   przeznaczona, zostanie utwardzoną  mieszanką  gruzu  betonowego i ceglanego  oraz  tłucznia  torowego, dodatkowo  wybrane  miejsca  zostaną  uszczelnione warstwą  betonu.       

Przedmiotowy punkt  zbierania  odpadów  w  tym złomu wyposażony zostanie w: kontenery zamknięte  i garaż,  opakowania magazynowe, wagi, wózek widłowy. Postępowanie z ładunkiem  odpadów  jednego rodzaju  będzie  następujący:

- przywóz  ładunku  odpadów  jednego rodzaju  pojazdem  do punktu  zbierania  odpadów, w  tym złomu,

- weryfikacja  jakościowa  ładunku odpadów  jednego rodzaju  z deklaracją  kierowcy pojazdu,

- rozładunek ładunku odpadów  jednego rodzaju  z pojazdu i ulokowanie  w wyznaczonym miejscu  punktu zbierania  odpadów, w tym złomu

- zważenie   ładunku odpadów  jednego  rodzaju przy użyciu  wagi,

- dla odpadów danego    rodzaju:

- wyznaczenie  miejsca  tymczasowego magazynowania,

- wskazanie  sposobu tymczasowego magazynowania ,

- ulokowanie  odpadów  danego  rodzaju  w  uprzednio  wyznaczonym  miejscu tymczasowego  magazynowania  i tymczasowe magazynowanie  w uprzednio   wskazany  sposób.

Postępowanie  z ładunkiem  odpadów więcej niż  jednego rodzaju będzie  następujący:

- przywóz  ładunku odpadów więcej niż  jednego  rodzaju  pojazdem  do punktu  odpadów, w tym złomu,

- konfrontacja  jakościowa ładunku odpadów  więcej niż  jednego  rodzaju z deklaracją  kierowcy pojazdu,

- rozładunek ładunku  odpadów więcej niż  jednego rodzaju  z pojazdu  i ulokowanie w wyznaczonym  miejscu  punktu zbierania  odpadów, w  tym złomu,

- rozdział  ładunku  odpadów  więcej niż  jednego rodzaju  na strumienie odpadów  poszczególnych  rodzajów,

- zważaenie  każdego strumienia  odpadów danego rodzaju  przy użyciu wagi,

dla  każdego  strumienia  odpadów  danego  rodzaju:

- wyznaczenie  miejsca  tymczasowego magazynowania,

- wskazanie  sposobu  tymczasowego  magazynowania,

- ulokowanie  każdego  strumienia odpadów danego  rodzaju w  uprzednio wyznaczonym  miejscu  tymczasowego  magazynowania  i tymczasowe  magazynowanie w  uprzednio  wskazany sposób.

Przedsięwzięcie  ma  być  prowadzone  w  trybie  jednozmianowym,  przez 6 dni w  tygodniu. W planowanym do realizacji  punkcie  zbierania  odpadów, w  tym złomu, pracować będą  2  osoby.  Odpady inne  niż  niebezpieczne   umieszczane  będą  w przeznaczonych na  ten cel  opakowaniach magazynowych, w  kontenerach  otwartych,  pojemnikach,  opakowaniach typu  big – bag  i przechowywane  do czasu  zgromadzenia  ilości odpowiedniej  do transportu.

            Zebrany zużyty sprzęt inny niż  niebezpieczny magazynowany będzie w zależności  od  rodzaju  - w wyznaczonych  miejscach  punktu zbierania  odpadów, w  tym złomu na  nawierzchni   utwardzonej  i  uszczelnionej,  pod  zadaszeniem  zabezpieczającym  go przed  opadami.

            Odpady  niebezpieczne  umieszczane  będą  w  przeznaczonych  na  ten  cel  opakowaniach magazynowych  i przechowywane  do czasu  zgromadzenia  ilości  odpowiedniej  do transportu. 

W ramach realizacji planowanej inwestycji oszacowano zużycie energii na  poziomie  ok. 2 kWh, wody, około 2,5 m ³, oleju   napędowego ok.  0,3 m³, benzyny  ok.  0,1 m ³.  Ponadto  przewidziano  użycie  pewnych  ilości gruzu , tłucznia  i betonu  do planowanych utwardzeń. W ramach  eksploatacji  planowanej  inwestycji  oszacowano zużycie  energii na  poziomie  ok. 3,6 MWh/ rok, wody  ok. 120 dm³/ dobę.

Realizacja  inwestycja  polegać będzie  na  utwardzeniu terenu, wyznaczeniu miejsc magazynowania  odpadów  i posadowienie  kontenerów, garażu i  wagi. W związku  powyższym  etap realizacji  przedsięwzięcia  nie  będzie  powodował  powstawania  istotnych   emisji substancji  lub energii wprowadzanych  do środowiska. Planowane  zamierzenie  inwestycyjne  nie będzie źródłem istotnych  emisji  substancji  lub energii wprowadzanych  do środowiska.  Istotnym  zagadnieniem na etapie  eksploatacji  przedsięwzięcia  jest właściwa  gospodarka zebranymi odpadami uwzględniająca właściwe magazynowanie oraz zagospodarowanie  zebranych  odpadów.  Wszystkie  zbierane  odpady  magazynowane  będą  w kontenerach, budynkach bądź  będą  zabezpieczone  przed  opadami  atmosferycznymi rozwiewaniem  poprzez   szczelne zamknięcie, wobec czego  nie  będą  bezpośrednio  oddziaływać  na   otoczenie. Praca  w zakładzie  odbywać się będzie  wyłącznie w dzień.  Odpady będą w całości  przekazywane  innym  uprawnionym  podmiotom, nie  będą  prowadzone  procesy  odzysku i unieszkodliwiania w  miejscu  prowadzenia działalności.

            Na etapie  eksploatacji inwestycji  niezorganizowana  emisja  zanieczyszczeń do powietrza  będzie  wynikać  jedynie z  ruchu  pojazdów  poruszających się  po  terenie  przedsięwzięcia.

            Planowane zamierzenie  inwestycyjne  będzie źródłem  ścieków  opadowych – odprowadzanych  na  tereny zielone. Realizacja  planowanego  przedsięwzięcia  nie  będzie  mieć  wpływu na  ilość  i jakość wód  opadowych. Magazynowane  odpady  zabezpieczone  będą  przed przenikaniem  do nich wód  opadowych i roztopowych. Nie zachodzi  więc zjawisko powstawania  odcieków z miejsc  magazynowania  odpadów.  Powstające  na  terenie ścieki  socjalno – bytowe będą  odprowadzane do szczelnego zbiornika  bezodpływowego, a następnie  wywożone  pojazdem  asenizacyjnym do punktu zlewnego  na  oczyszczalni ścieków.

            Dostarczanie  i odbiór  surowców  nie  spowoduje przekroczenia  dopuszczalnych  poziomów  hałasu. Również częstotliwość odbioru i dostaw  surowców  jest niewielka.

W związku z planowaną działalnością  przewiduje się  zbieranie  następujących  rodzajów  odpadów: odpady z   piłowania  i toczenia  żelaza oraz  jego stopów, ( kod 12 01 01), cząstki i pyły  żelaza i jego stopów ( kod 12 01 02),  odpady z toczenia  i obróbki metali nieżelaznych (kod 12 01 03),  cząstki i pyły  metali nieżelaznych ( kod 12 01 04), opakowania z metali ( kod  15 01 04), metale żelazne ( kod 16 01 17), metale  nieżelazne( kod  16 01 08), zużyte  urządzenia  zawierające  freony, HCFC, HFC ( kod 16 02 11*), zużyte  urządzenia   zawierające  niebezpieczne  elementy  ine  niż wymienione w  16 02 09 do  16 02 12 ( kod 16 02 13*), zużyte  urządzenia inne  niż  wymienione w  16 02 09 do 16 02 13 ( kod  16 02 14), baterie  i akumulatory ołowiowe ( kod  16 06 01*), baterie i akumulatory  niklowo – kadmowe ( kod 16 06 02*),  miedź, brąz, mosiądz ( kod  17 04 01), aluminium ( kod 17 04 02), ołów ( kod 17 04 03), cynk ( kod  17 04 04), żelazao  i stal ( kod  17 04 05), cyna ( kod 17 04 06), mieszaniny metali  ( kod 17 04 07), kable  inne  niż wymienione w 17 04 10 ( kod 17 04 11), lampy fluorescencyjne  i inne  odpady zawierające  rtęć  ( kod 20 01 21*),  urządzenia  zawierające  freony (kod  20 01 23*), zużyte  urządzenia elektryczne  i elektroniczne  inne  niż  wymienione w 20 01  21 i 20 01 23*), zużyte  urządzenia elektryczne i elektroniczne inne  niż wymienione  w 20 01 21,  20 01 23 i 20 01 35 ( kod 20 01 36), metale   ( kod 20 01 40).  Wszystkie zebrane  na terenie  planowanego przedsięwzięcia  odpady  magazynowane  będą  w wyznaczonych  i odpowiednio oznakowanych miejscach w  sposób selektywny, do czasu przekazania ich  odbiorcy zewnętrznemu. Wszystkie zebrane  na terenie planowanego przedsięwzięcia  odpady magazynowane będą  w wyznaczonych  i odpowiednio  oznakowanych  miejscach w sposób  selektywny, do czasu  przekazania  ich  wyspecjalizowanym  firmom zewnętrznym.  Maksymalna łączna masa  wszystkich rodzajów  odpadów, które będą  magazynowane w tym samym  czasie  wyniesie  zgodnie z danymi  Inwestora  do 2407,5 Mg.  Teoretyczna  całkowita  pojemność  miejsca  magazynowania wszystkich  rodzajów  odpadów, które  mogą  być  magazynowane  w okresie  roku nie może  przekroczyć  8320 Mg.   Na terenie  omawianej inwestycji  będą  wytwarzane  głównie  odpady  o charakterze  odpadów  komunalnych w  ilości ok. 1 Mg/ rok. Oraz  odpady  opakowaniowe i  sorbenty w ilości ok. 1, 815 Mg /rok. Powstające w  firmie  odpady  magazynowane będą   w sposób selektywny, w pojemnikach lub  kontenerach, w wyznaczonym do tego  celu miejscu. Wytwarzane  odpady  odbierane będą  przez wyspecjalizowane firmy posiadające decyzje w zakresie gospodarowania  przedmiotowymi  odpadami. Zgodnie z  przedłożoną dokumentacją dotyczącą emisji zanieczyszczeń  i innych uciążliwości do  środowiska  związanych  z  realizacją  przedmiotowej inwestycji wynika, że nie ma  przeciwwskazań prawnych do utworzenia  przedmiotowego przedsięwzięcia. W związku z realizacją  inwestycji  nie  przewiduje się  pogorszenia  stanu środowiska  naturalnego.  Projektowane  zamierzenie  inwestycyjne  nie  należy  do inwestycji, w  których  występuje  ryzyko wystąpienia  poważnej awarii  przemysłowej, katastrofy naturalnej  i budowlanej, które  mogłoby skutkować  negatywnym wpływem  na środowisko, a także  zdrowie  i życie  ludzi.

            Przedmowie  przedsięwzięcie nie jest  położone  na  obszarach  przylegających do jezior, nie znajduje się  w  ujściu rzek,  nie jest położona na   obszarach wodno – błotnych  oraz  innych obszarach o płytkim zaleganiu wód  podziemnych, obszarach objętych ochroną, w  tym stref   ochronnych  ujęć  wód  i obszarach  chronionych  zbiorników  wód  śródlądowych.

            Projektowane  zamierzenie  inwestycyjne  zlokalizowane  jest poza  terenem   obszarów  chronionych na  podstawie  ustawy z dnia  16 kwietnia  2004r.,  o ochronie  przyrody  ( Dz. U.  z 2018r.,   poz. 1614 ze zm.). Najbliżej zlokalizowane  obszary chronione  to: Piliczański Obszar Chronionego Krajobrazu – w odległości ok.  2,9 km, obszar mający znaczenie  dla Wspólnoty  Torfowiska Żytno – Ewina PLH 100030 w odległości  ok. 4,3 km,  obszar mający znaczenie  dla Wspólnoty  Cisy w Jasieniu  PLH 100018 w odległości ok. 9,6 km, rezerwat  przyrody Jasień- w odległości  ok.  9,6 km.

            Planowane  przedsięwzięcie ,  przede wszystkim z uwagi na skalę, rodzaj, charakterystykę , a także  krótkotrwały i odwracalny  charakter  zmian środowiska  na  etapie  realizacji inwestycji oraz brak znaczących negatywnych  oddziaływań w czasie  późniejszej  eksploatacji, nie będzie  miało negatywnego wpływu na cele  ochrony, przedmioty  ochrony oraz  integralność wszystkich ww. obszarów podlegających  ochronie  na  podstawie  ustawy z z dnia 16 kwietnia 2004r.  o  ochronie  przyrody, w  tym   na  obszary Natura 2000. Teren objęty  inwestycją nie  wykazuje  także  istotnych wartości  przyrodniczych związanych z występowaniem  cennych siedlisk   i gatunków  roślin, zwierząt  i grzybów, korytarzy ekologicznych. Z załączonej karty informacyjnej  nie wynika, aby  w zasięgu oddziaływania  inwestycji znajdowały się siedliska  łęgowe. Planowane  zmierzenie  inwestycyjne  nie  przyczyni się  także do obniżenia  bioróżnorodności.

            Z karty informacyjnej  nie  wynika  aby  przedsięwzięcie  było położone  na   obszarze,  na  którym standardy  środowiska  zostały przekroczone lub aby istniało  prawdopodobieństwo  ich przekroczenia. W zasięgu  oddziaływania planowanej inwestycji  i jej najbliższej okolicy  nie występują  jeziora  i inne zbiorniki wód  stojących, a także  obszary uzdrowiskowe  i obszary  ochrony uzdrowiskowej.

Gęstość zaludnienia  dla  terenu  gminy Gidle  wynosi 53 os / km².                      

            Na terenie  planowanej inwestycji nie występują  także  obszary  mające znaczenie  kulturowe,  historyczne  i archeologiczne, obszary wybrzeży, obszary górskie  oraz tereny leśne.

            Eksploatacja  projektowanej inwestycji, przy założeniach  przyjętych w  karcie  informacyjnej przedsięwzięcia  nie będzie  oddziaływać  w sposób  znaczący na  obszary geograficzne  i znaczną  liczbę  ludności. Ponadto stwierdza się brak  transgranicznego oddziaływania  na środowisko z uwagi na   położenie  planowanego  przedsięwzięcia  w  centralnej  Polsce.

            Na  podstawie  informacji  zawartych w  karcie  informacyjnej stwierdza się  brak możliwości  wystąpienia  oddziaływania  o znacznej wielkości lub złożoności.  W trakcie  eksploatacji przedmiotowej inwestycji  występujące  oddziaływania związane  będą  głównie z  poruszającymi się   po  przedmiotowym  terenie  pojazdami.

            W związku z powyższym  należało orzec  jak  w sentencji.

 Pouczenie:

Na niniejsze  postanowienie służy prawo wniesienia zażalenia do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem Wójta Gminy  Gidle  w terminie 7 dni od daty doręczenia.

 

Metryka

data wytworzenia
2019-08-01
data udostępnienia
2019-08-01
sporządzone przez
Grzegorz Pasek
opublikowane przez
Mariusz Borowik
data wykonania
2019-08-01
Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.