logo bip.gov.pl

 Urząd Gminy Gidle

serwis WWW  
Instrukcja obsługi Rejestr zmian Statystyka odwiedzin
 Prawo Lokalne / Ochrona Środowiska / Ogłoszenia, obwieszczenia, decyzje i zawiadomienia
1.

Postanowienie o stwierdzeniu potrzeby przeprowadzeniu oceny odziaływania na środowisko oraz ustaleniu zakresu raportu o odziaływaniu oddziaływaniu na środowisko

 

Gidle dnia, 2014.06.16
GKO 6220.2-3 . 2014
 
P O S T A N O W I E N I E
 
Na podstawie art. 123 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego ( Dz. U. z 2013r. Poz. 267) oraz art. Art. 64 ust. 1 pkt 1, a także ust.3 i 4 oraz art.66 i art.68 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnieniu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2013r. Poz. 1235) , zgodnie z § 3 ust. 1 pkt 103 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010r w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko(Dz. U. z 2010r Nr 213, poz. 1397 ze zm.) w związku z wnioskiem inwestora; ENERO Sp. z o. o. ul. Jodłowa 3, 05- 822 Milanówek reprezentowanego przez pełnomocnika Inwestora P. Macieja Załuścińskiego w sprawie obowiązku przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko przedsięwzięcia polegającego na: „ budowie stacji paliw płynnych i myjni samoobsługowej w miejscowości Gidle przy ul. Reymonta 20” na działce nr ewid: 1285/1 – obręb Gidlegmina Gidle, powiat radomszczański.
 
postanawiam
 
1.      Stwierdzić potrzebę przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko dla powyższego przedsięwzięcia;
2.      Ustalić zakres raportu o oddziaływaniu na środowisko w zakresie zgodnym z art. 66 ust.1 pkt. 1, 2, 3, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 14, 17, 18, 19, 20 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnieniu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko,( Dz. U. z 2008r. Nr 199, poz. 1227 ostatnia zmiana Dz. U. z 2013r. Poz. 1235) dla powyższej inwestycji.
 
UZASADNIENIE
 
Po zapoznaniu się ze stanowiskiem Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Radomsku pismo znak: PPIS – ZNS / 450 / 30 / 14 z dnia 13.05.2014r.(data wpływu do tutejszego urzędu 15.05.2014r.), oraz postanowieniem Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Łodzi znak: WOOŚ- I.4240.174.2014.KD2/KD z dnia 04. 06. 2014r. (data wpływu 06.06.2014r.).Dla przedsięwzięcia polegającego na: „budowie stacji paliw płynnych i myjni samoobsługowej ” na działce o numerze ewidencyjnym 1285/1 obręb Gidle w gminie Gidle, pow. radomszczański w powyższej sprawie uwzględniając łącznie uwarunkowania przedstawione w art. 66 ust. 1 pkt. 1, 2, 3, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 14, 17, 18, 19, 20 ustawy „ooś” Wójt Gminy Gidle uznaje, że koniecznym jest przeprowadzenie oceny oddziaływania przedmiotowego przedsięwzięcia na środowisko , w odniesieniu do poszczególnych uwarunkowań w przedstawiony sposób:
1.      Zakres raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko winien być zgodny w powyższym zakresie z art. 66 ustawy z dnia 3 października 2008r. O udostępnieniu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko ( j. t. Dz. U. z 2013r., poza. 1235) ze szczególnym uwzględnieniem:
1)      opisu planowanego przedsięwzięcia, a w szczególności:
a)      charakterystykę całego przedsięwzięcia i warunki użytkowania terenu w fazie budowy i eksploatacji lub użytkowania,
b)     główne cechy charakterystyczne procesów produkcyjnych,
c)      przewidywane rodzaje i ilości zanieczyszczeń, wynikające z funkcjonowania planowanego przedsięwzięcia;
2)      opis elementów przyrodniczych środowiska objętych zakresem przewidywanego oddziaływania planowanego przedsięwzięcia na środowisko, w tym elementów środowiska objętych ochroną na podstawie ustawy z dnia 16 kwietnia 2004r. o ochronie przyrody;
3)      opis istniejących w sąsiedztwie lub bezpośrednim zasięgu oddziaływania planowanego przedsięwzięcia zabytków chronionych na podstawie przepisów o ochroni zabytków i opiece nad zabytkami;
4)      opis analizowanych wariantów, w tym:
a)      wariantu proponowanego przez wnioskodawcę oraz racjonalnego wariantu alternatywnego,
b)     wariantu najkorzystniejszego dla środowiska wraz z uzasadnieniem ich wyboru;
5)      określenie przewidywanego oddziaływania na środowisko analizowanych wariantów, w tym również w przypadku wystąpienia poważnej awarii przemysłowej, a także możliwego transgranicznego oddziaływania na środowisko;
6)      uzasadnienie proponowanego przez wnioskodawcę wariantu, ze wskazaniem jego oddziaływania na środowisko, w szczególności na :
a)      ludzi, rośliny, zwierzęta, grzyby i siedliska przyrodnicze, wodę i powietrze,
b)     powierzchnię ziemi, z uwzględnieniem ruchów masowych ziemi, klimat i krajobraz,
c)      dobra materialne,
d)     zabytki i krajobraz kulturowy, objęte istniejącą dokumentacją, w szczególności rejestrem lub ewidencją zabytków,
e)      wzajemne oddziaływanie między elementami, o których mowa w lit. a-d,
f)       bezpieczeństwo ruchu drogowego w przypadku drogi transeuropejskiej sieci drogowej;
7)      opis metod prognozowania zastosowanych przez wnioskodawcę oraz opis przewidywanych znaczących oddziaływań planowanego przedsięwzięcia na środowisko, obejmujący bezpośrednie, pośrednie, wtórne, skumulowane, krótko-, średnio- i długoterminowe, stałe i chwilowe oddziaływania na środowisko, wynikające z :
a)      istnienia przedsięwzięcia,
b)     wykorzystania zasobów środowiska,
c)      emisji;
8)      opis przewidywanych działań mających na celu zapobieganie, ograniczanie lub kompensację przyrodniczą negatywnych oddziaływań na środowisko, w szczególności na cele i przedmiot ochrony obszaru Natura 2000 oraz integralność tego obszaru;
9)      dla dróg będących przedsięwzięciami mogącymi zawsze znacząco oddziaływać na środowisko:
a)      określenie założeń do:
-   ratowniczych badań zidentyfikowanych zabytków znajdujących się na obszarze planowanego przedsięwzięcia, odkrywanych w trakcie robót budowlanych,
-   programu zabezpieczenia istniejących zabytków przed negatywnym oddziaływaniem planowanego przedsięwzięcia oraz ochrony krajobrazu kulturowego,
b)      analizę i ocenę możliwych zagrożeń i szkód dla zabytków chronionych na podstawie przepisów o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami, w szczególności zabytków archeologicznych, w sąsiedztwie lub bezpośrednim zasięgu oddziaływania planowanego przedsięwzięcia.
10) jeżeli planowane przedsięwzięcie jest związane z użyciem instalacji, porównanie proponowanej technologii z technologią spełniającą wymagania, o których mowa w art. 143 ustawy z dnia 27 kwietni 2001r. - Prawo ochrony środowiska;
11) wskazanie, czy dla planowanego przedsięwzięcia jest konieczne ustanowienie obszaru2/3 ograniczonego użytkowania w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 kwietnia 2001r. Prawo ochrony środowiska, oraz określenie granic takiego obszaru, ograniczeń w zakresie przeznaczenia terenu, wymagań technicznych dotyczących obiektów budowlanych i sposobów korzystania z nich; nie dotyczy to przedsięwzięć polegających na budowie drogi krajowej;
12) przedstawienie zagadnień w formie kartograficznej w skali odpowiadającej przedmiotowi i szczegółowości analizowanych w raporcie zagadnień oraz umożliwiającej kompleksowe przedstawienie przeprowadzonych analiz oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko.
13) Wskazania trudności wynikających z niedostatków techniki lub luk we współczesnej wiedzy, jakie napotkano, opracowując raport;
14) streszczenie w języku niespecjalistycznym informacji zawartych w raporcie w odniesieniu do każdego elementu raportu;
15) nazwisko osoby lub osób sporządzających raport;
16) źródła informacji stanowiące podstawę do sporządzenia raportu.
2.        Podania planowanych rozwiązań w zakresie gospodarki wodno – ściekowej (m.in. zaopatrzenia w wodę, postępowanie ze ściekami socjalno – bytowymi, technologicznymi – powstałymi w związku z funkcjonowaniem inwestycji, wodami opadowymi).
3.        Opisania odpadów powstających na etapie realizacji, eksploatacji i likwidacji inwestycji, a także sposobu postępowania z nimi zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
4.        Analizy możliwych konfliktów społecznych związanych z funkcjonowaniem planowanego przedsięwzięcia.
 
Biorąc pod uwagę powyższe uwarunkowania, postanowiono jak w sentencji.
 
 
    Wójt Gminy Gidle
 
mgr Krystyna Kubasiak

Podmiot udostępniający informację: Urząd Gminy Gidle
Osoba, która odpowiada za treść: Grzegorz Pasek
Osoba, która wprowadziła dane: Mariusz Borowik
Data wytworzenia informacji: 2014-06-18
Data udostępnienia informacji w BIP: 2014-06-18
Data ostatniej aktualizacji: 2014-06-18 09:04

« powrót
 
rejestr zmian publikacji »

wersja do druku drukuj